ב י ע ף ביטאון האגודה למדעי התעופה והחלל בישראל

להזמנת מינוי פנה אל biaf@aerospace.org.il

חוברת מס' 93

ביעף 93

חורף תשס"ד – דצמבר 2003 - ינואר 2004

 

בתוכן:

חדשות ביעף

חיל האוויר

הסופה מגיעה (על F-16I)

חיל האוויר רוכש 4 עד 6 מטוסי נחשון (גאלפסטרים G550)

מכירת מטוסים מעודפי חיל האוויר: זמיר, סייפן/סייפנית, דיה

ישראל בחלל

לוויין התקשורת עמוס 2 שוגר בהצלחה

תעשיות ביטחוניות

תע"א שוקלת פיתוח מטוס מנהלים קטן - Avocet ProJet

חברות תעופה ישראליות

ארקיע, קא"ל, עיט

חברי אגודה והישגיהם

פרופ' דן גבעולי - דיקן אווירונאוטיקה וחלל בטכניון

שני מרצים מישראל בכנס "100 השנים הבאות" בדייטון (מנחם שמול, יעקב נץ)

פרס  ביטחון ישראל למפתחי מערכת החץ (עוזי רובין, יאיר רמתי)

90 שנה לטיסות הראשונות לארץ-ישראל

ספרו החדש של ד"ר דב גביש, "ציפור האדם באופקנו", מתאר את הטיסות של טייסים צרפתים וטורקים לארץ-ישראל בסוף 1913 ובתחילת 1914.

100 שנים לטיסה הראשונה

מטוסי האחים רייט הוצגו במוזיאונים ובתערוכות.

תערוכת היובל של התעשייה האווירית לישראל

במלאת 50 שנה לתע"א, קיימה החברה בחול-המועד סוכות תערוכה מקיפה של מגוון מוצריה (דיווח מצולם).

למעלה

התצוגה האווירית אושקוש 2003

התצוגה האווירית השנתית באושקוש, שבמדינת ויסקונסין בצפון ארה"ב, נחשבת לגדולה מסוגה בעולם. אם בתערוכות באירופה (פאריס, פארנבורו, ברלין) ניתן לראות עשרות או מאות בודדות של כלי-טיס, הרי באושקוש מדובר באלפים! זהו המפגש השנתי של חברי אגודת המטוסים הניסיוניים (EAA), שמתקיים במשך 7 ימים בסוף חודש יולי ובתחילת אוגוסט.

בעקבות ביקור באושקוש בקיץ החולף, מדווח יהודה בורוביק על ההתפתחויות האחרונות בתחומי התעופה הכללית, ובמיוחד על הופעת הדור החדש של מטוסי הסילון הקטנים, שמיועדים לשמש כמוניות אוויר או כמטוסים אישיים.

למעלה

ספרים ביעף

סקירת ספרי תעופה וחלל חדשים, שיצאו לאור בארץ ובעולם. המדור כולל גם הפעם מספר ספרים חדשים על תולדות התעופה, שהופיעו לרגל שנת המאה לטיסה הממונעת הראשונה של האחים רייט.

למעלה

מטוסי לחימה של חיל האוויר: המיראז' אלוף ההפלות חזר הביתה

בתחילת אוקטובר 2003 התווסף למוזיאון חיל האוויר בחצרים מטוס בעל חשיבות היסטורית מיוחדת - שחק מספר 59, שהוא המיראז' הישראלי הראשון שהפיל מטוס אויב (ביולי 1966) ואחד משני המיראז'ים בעלי מספר ההפלות הגדול ביותר (13). שחק זה הובא חזרה מארגנטינה, שם שירת כמטוס קרב לעליונות אווירית בחיל האוויר הארגנטינאי מראשית 1985 עד 1991.

צחי בן-עמי סוקר את קורותיו של המיראז' המעניין ומתאר את המאמצים שנעשו להחזרתו ארצה.

למעלה