הרצאה על הפרד האווירי - כטב"ם בעל רוטורים פנימיים  

האגודה למדעי התעופה והחלל בישראל, בשיתוף עם הענף לאווירונאוטיקה בלשכת המהנדסים, מארגנים הרצאה בנושא:

כלי-טיס בעלי רוטורים פנימיים לאספקה לוגיסטית וחילוץ נפגעים.

המרצה: ד"ר רפי יואלי, מנכ"ל אורבן איירונאוטיקס.  

ההרצאה תתקיים ביום רביעי, 16 בנובמבר 2011, בשעה 18:00, בבית המהנדס בתל-אביב, רחוב דיזנגוף 200.

 

 חברת אורבן איירונוטיקס מפתחת מאז שנת 2002 משפחה חדשה של כלי-טיס המבוססים על מדחפים פנימיים (Fancraft). מעבר ליכולת עבודה בסביבות רוויות מכשולים, האתגר הטכני מתמקד בהקניית יכולות לכלי-טיס אלה אשר אינן נופלות מהניתן לקבל כיום ממסוקים. הדבר אמור בעיקר לגבי כושר נשיאת מטען, ביצועי טווח–שהייה ופרמטרים אחרים כגון מהירות שיוט, כושר תמרון, ופעולה בטוחה בתנאי מזג אוויר קשים, תוך שמירה על רמת בטיחות ואמינות כמתבקש מכל כלי-טיס חדש. האתגר הוא משמעותי, כיוון שוויתור על הרוטור הגדול הקיים בתצורת המסוק ה"קלאסי" והחלפתו בשני רוטורים קטנים בהרבה המותקנים בתוך הגוף מחייב פתרונות יצירתיים, בעיקר בהיבט של יעילות מבצעית והצדקה כלכלית.

הכלי הראשון המפותח במשפחת ה-Fancraft הוא ה-AirMule ("הפרד האווירי"), שמשקלו כטונה והוא מונע באמצעות מנוע טורבו-סילוני. כלי זה הוא בגודל של מכונית מסחרית והוא יביל על גבי משאית ואפילו בתוך מסוק יסעור. ה-AirMule נמצא כעת בניסויי ריחוף. מבחינת ביצועיו, לכלי יש מעטפת טיסה דומה לזו של מסוק חד-מנועי והוא בעל כושר נשיאה של כ 500 ק"ג לגיחה בודדת בת כשעה. הכלי מיועד לפעול בראש ובראשונה ככלי- טיס בלתי מאויש (כטב"ם) למשימות של אספקה לוגיסטית ופינוי נפגעים, אך לאחרונה עלו מספר יישומים נוספים, כולל בשוק האזרחי.

ההרצאה תכלול תאור טכני של הכלי, סקירת יישומים עיקריים ומסקנות ראשוניות מהניסויים עד כה.

פרטים נוספים אפשר למצוא באתר :http://www.urbanaero.com/

 

<חזרה לארכיון (עמוד ראשי)>