פרופ' דן גבעולי - דיקן אווירונאוטיקה וחלל בטכניון

פרופ' דן גבעולי החליף בתחילת ינואר 2004 את פרופ' תנחום וולר בתפקיד דיקן הפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל בטכניון.

דן גבעולי, שנולד בישראל בשנת 1956, השלים לימודי תואר ראשון ושני בהנדסה מכנית באוניברסיטת תל-אביב. לפני שפנה למסלול האקדמי עבד כשנתיים בתעשייה הצבאית בנושא אנליזת חוזק להודפים מוצקים. לאחר מכן יצא ללימודי דוקטורט באוניברסיטת סטנפורד בקליפורניה, וקיבל את התואר ב-1988. עם חזרתו לארץ הצטרף לסגל הפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל בטכניון, ומאז 2001 הוא פרופסור מן המניין בפקולטה. במהלך השנים שהה פעמיים כפרופסור אורח באוניברסיטאות בארה"ב.

תחום המחקר העיקרי של פרופ' גבעולי הוא מכניקה ואווירונאוטיקה חישובית, ובמיוחד פיתוח שיטות חישוביות לבעיות גלים ושיטות אלמנטים סופיים במבנים ובתחומים אחרים. הוא מחבר הספר Numerical Methods for Problems in Infinite Domains שהופיע ב-1992 בהוצאת Elsevier. בשנים האחרונות ערך פרופ' גבעולי שני ספרים ומספר חוברות-נושא בכתבי-עת בינלאומיים. הוא משמש עורך-משנה של כתב-העת Wave Motion וחבר המערכת של חמישה כתבי-עת בינלאומיים נוספים.

פרופ' גבעולי משתייך לקבוצת המבנים בפקולטה ומלמד קורסים בלימודי הסמכה ומוסמכים בנושאי מכניקת המוצקים והמבנים, שיטות אלמנטים סופיים ומתמטיקה שימושית. מחקריו (בשיתוף עם סטודנטים וחוקרים אחרים) בשנים האחרונות כוללים פיתוח שיטות חישוביות לאנליזה של התפשטות סדקי התעייפות במבנים דקי דופן, קמטים במבנים ממברניים לא לינאריים כגון מצנחים (עבודה שנעשית בשיתוף עם פרופ' אמריטוס אבינועם ליבאי), הפחתה יעילה של תת-מבנה המהווה חלק ממבנה מורכב (כגון כנף של מטוס), ואנליזה של גלים אווירו-אקוסטיים.

פרופ' גבעולי גם מייעץ לגופים תעשייתיים ואקדמיים בארץ, ביניהם התע"א, אל-על וחברת Wales, בנושאי אווירונאוטיקה חישובית.

<חזרה לארכיון (עמוד ראשי)>

© האגודה הישראלית למדעי התעופה והחלל  www.aerospace.org.il