אב-הטיפוס של הג'וולין המריא לטיסת בכורה בארה"ב

אב-הטיפוס הראשון של המטוס הסילוני הדו-מושבי ג'וולין המריא לטיסת בכורה בארה"ב ב-30 בספטמבר. הטיסה נמשכה 35 דקות ובמהלכה הגיע המטוס למהירות מרבית של 180 קשר (334 ק"מ/ש') ולרום של 12,000 רגל (3,660 מטר). אב-הטיפוס ישמש לבחינת ביצועי המטוס, תכונות הניהוג שלו והתקנת מערכות נבחרות. הלקחים שיופקו מניסויי הטיסה ייושמו באב-הטיפוס של המטוס הסדרתי, שישמש לניסויי טיסה להשגת רישוי מה-FAA.

הג'וולין פותח במקורו על-ידי החברה החדשה ATG במטרה לשמש כמטוס סילון אישי לטייסים פרטיים. באוקטובר 2004 חתמה ATG על הסכם שיתוף פעולה עם התעשייה האווירית לישראל  לפיתוח וייצור מטוס אימון צבאי מתקדם שיתבסס על הג'וולין. בעקבות כך מונה לאחרונה מוטי בונס, נשיא החברה-הבת של התע"א בארה"ב, לחבר במועצת המנהלים של ATG.

המטוסים הסדרתיים מהדגם האזרחי ומדגם האימון הצבאי Mk.20 יצוידו בצמד מנועי וויליאמס FJ33-4-17M, אשר יספקו דחף מרבי של 1,540 ק"ג ויקנו למטוס מהירות מרבית של מאך 0.92 ושיעור נסיקה של יותר מ-3,000 מטר/דקה. אספקת הדגם האזרחי מתוכננת להתחיל בסוף 2007, והדגם הצבאי Mk.20 אמור להיות זמין החל מסוף 2008. ATG הודיעה בחודש אוגוסט כי תייצר את המטוסים במפעל חדש שיוקם בשדה התעופה Front Range במחוז אדאמס במדינת קולוראדו בארה"ב.

לפרטים נוספים ראה באתר של ATG.

אב-הטיפוס הראשון של הג'וולין ממריא לטיסת בכורה ב-30 בספטמבר משדה התעופה Centennial

באנגלווד שבקולוראדו.

הג'וולין חוזר לנחיתה אחרי טיסת הבכורה.

תא הטייס באב-הטיפוס הראשון.

<חזרה לארכיון (עמוד ראשי)>

© האגודה הישראלית למדעי התעופה והחלל  www.aerospace.org.il