מטוס המנהלים החדש גאלפסטרים G150 הוצג בתערוכת NBAA באורלנדו

חברת גאלפסטרים הציגה לראשונה את ה-G150 החדש בתערוכה השנתית של האיגוד האמריקני למטוסי מנהלים (NBAA), שהתקיימה באורלנדו שבפלורידה בין ה-9 ל-11 בנובמבר.

ה-G150 השני שיוצר (בעל הרישום הישראלי 4X-WID) הגיע לאורלנדו ב-8 בנובמבר, יום אחד לאחר שהמטוס החדש קיבל בו-זמנית את אישורי הרישוי מרשות התעופה האזרחית הישראלית (CAAI) ומרשות התעופה האמריקאית (FAA). הרישוי האזרחי הושג כעשרה שבועות לפני המועד המקורי, שנקבע על-פי תוכניות העבודה לרבעון הראשון של שנת 2006.

טיסות המבחן הרבות שעבר ה-G150 בחודשים האחרונים הוכיחו כי המטוס עומד בכל היעדים שנקבעו ואף עובר אותם, ומאשרות כי המטוס טס במהירות של 0.85 מאך, המהיר ביותר בקטגורית מטוסי המנהלים בגודל בינוני. שיפורים שנעשו במטוס במהלך הפיתוח הובילו לכך שביצועיו טובים יותר מהמצופה: מהנדסי התע"א וחברת גאלפסטרים הצליחו להפחית את הגרר של המטוס, ובזכות זאת עלה טווח הטיסה בכ-460 ק"מ, ל-5,470 ק"מ. שיפורים נוספים הורידו בכעשרה אחוזים את אורך מסלול ההמראה הנדרש ל-G150, מ-1,780 מטר ל-1,600 מטר.

ה-G150 הגיע לאורלנדו ב-8 בנובמבר כשהוא נושא רישום ישראלי 4X-WID (למעלה). אנשי גאלפסטרים

 מיהרו לכסות את הסימן הישראלי במדבקה עם סימן רישום אמריקני (למטה), כדי להסוות את מקורו

הישראלי של המטוס.

מטוס המנהלים G150 פותח ומיוצר בחטיבת כלי-טיס אזרחיים בתע"א עבור חברת גאלפסטרים האמריקנית. אב-הטיפוס הראשון הוצג בפומבי בטקס גלילה שנערך במתקני התע"א בנתב"ג ב-18 בינואר 2005. טיסת הבכורה שלו בוצעה ב-3 במאי השנה. המטוס השני הצטרף לטיסות הניסוי ב-2 בספטמבר. שני מטוסי הניסוי הספיקו לצבור במהלך טיסות הניסוי 475 שעות טיסה, ממוצע של 3.6 שעות בכל גיחה.

<חזרה לארכיון (עמוד ראשי)>

© האגודה הישראלית למדעי התעופה והחלל  www.aerospace.org.il