עדכון: מטוסי כיבוי נוספים סייעו בלחימה בשריפה בכרמל 

שמונה מטוסי כיבוי נוספים מארה"ב, יוון, ספרד וצרפת הצטרפו למלחמה באש בכרמל  ביום ראשון, 5 בדצמבר.  בסך-הכול השתתפו בפועל 21 מטוסים ומסוקים זרים, שכללו 13 מטוסים אמפיביים מתוצרת בומבארדייה (מדגמי CL-215, CL-215T ו-CL-415),שהגיעו מיוון, טורקיה, ספרד וצרפת; שני מטוסים רוסיים מדגמי איליושין Il-76TD וברייב Be-200ES; הבואינג 747 סופר טאנקר שהגיע מארה"ב; מטוס Q400-MR צרפתי; שני מסוקי גריפין בריטיים; מסוק בל 412SP ומטוס טורבו-תראש מקפריסין. מסוקים נוספים שהגיעו לארץ ביום ראשון אחרי הצהריים לא הספיקו להיכנס לפעולה.

להלן תיעוד צילומי מיוחד של כלי-הטיס שפעלו ביום ראשון, 5 בדצמבר.

 

הסופר טאנקר של חברת אוורגרין האמריקנית הוא מטוס בואינג 747-131 שיוצר בשנת 1970, שבתוך גופו הותקנו מכלים לנשיאת

20,000 גאלון (75,700 ליטר) מים.

הברייב Be-200ES האמפיבי המשיך לשאוב מים מהים והטיל אותם על האש.

חיל האוויר היווני שלח לישראל מטוס חמישי מדגם CL-415GR.

למעלה ולמטה: חיל האוויר הספרדי שיגר לארץ שני מטוסי CL-215T שלו. אלו הם מטוסים שיוצרו במקורם עם מנועי בוכנה, ולאחר

מכן הוסבו למנועי טורבו-מדחף.

 

מצרפת הגיעו ארבעה מטוסי CL-415 של הרשות לביטחון אזרחי במשרד הפנים הצרפתי.

 

למעלה ולמטה: מטוסי בומבארדייה CL-415 צרפתיים.

 

חיל האוויר המלכותי הבריטי סייע עם שני מסוקי גריפין HAR.2, שסימוניהם ZJ705 ו-ZJ706.

בנוסף למסוק הבל 412SP, הביאו הקפריסאים גם מטוס ריסוס/כיבוי מדגם S2RHG-T65 טורבו-תראש.

 

כתבה מורחבת בנושא זה תופיע בגיליון e115 של "ביעף".

להזמנת מינוי למהדורה האלקטרונית של "ביעף" פנה אל: biaf@aerospace.org.il


<חזרה לארכיון (עמוד ראשי)>